Reklamačný poriadok

Kategórie
 
 
 
 
 

Reklamačný poriadok

upravujúci reklamačné podmienky medzi prevádzkovateľom / predávajúcim a objednávateľom / kupujúcim (ďalej len "RP")

REKLAMAČNÝ PORIADOK 

Reklamačné podmienky  - Pri predaji tovaru občanom predávajúci zodpovedá za to, že tovar má požadovanú akosť a množstvo. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predávaný tovar pri prevzatí tovaru a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej lehote. Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené mechanickým poškodením po prevzatí tovaru, vlastnou dopravou, vlastnou úpravou tovaru, zásahom nepovolanej osoby, inými neodbornými zásahmi, neopatrným zaobchádzaním ,nevhodným užívaním alebo uskladnením vo vlhkom alebo chemicky agresívnom prostredí a pre neodbornú montáž u spotrebiteľa, za vady vzniknuté  opotrebovaním jeho používaním alebo nesprávnym ošetrovaním. Starnutie materiálu a jeho prípadná zmena farebnosti nie je dôvodom na reklamáciu. Jednotlivé časti nábytku morené rovnakým moridlom môžu vykazovať farebné odlišnosti spôsobené rozličnou hustotou dreva. Morenie zvýrazňuje štruktúru a prírodné osobitosti rastu dreva. Prírodný vzhľad a štruktúra masívneho dreva, jeho rozdielna kresba, hustota , hrče a suky ani s týmto súvisiace prípadné farebné odlišnosti sa nepovažujú za vady a preto nie sú dôvodom na reklamáciu. Masívny nábytok môže byť vyspravený na to určenými tmelmi a nepovažuje sa to za vadu. Pri doobjednávaní farebne upravovaného, dreveného nábytku s časovým odstupom nie je možné garantovať úplne rovnaký odtieň farby. Prípadné farebne rozdiely s nábytkom vyrobeným v inej objednávke môžu vzniknúť, ale nie je možné ich reklamovať. 

        Kupujúci nemá nárok na reklamovanie vád, na ktoré bola poskytnutá zľava a o ktorých ho predávajúci informoval. 

   Záručná lehota - Podmienkou uznania reklamácie je, aby bola uplatnená v záručnej lehote. Záručná lehota je pri individuálnom predaji občanom v zmysle občianskeho zákazníka  24 (dvadsaťštyri) mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak má tovar dlhšiu záručnú lehotu, predávajúci vyznačí jej dĺžku v potvrdenom záručnom liste, v ktorom sú určené podmienky a rozsah tejto záruky. Ak sa reklamácia kupujúceho vybaví výmenou chybného tovaru za bezchybný, platí na nový výrobok záručná lehota od prevzatia nového tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky alebo dielca, na ktorý bola poskytnutá záruka.

        Ak zákazník nakupuje tovar na firmu – pri nákupe uvedie firemné údaje a doklad je vystavený na firmu resp. IČO, tento vzťah sa riadi obchodným zákonníkom. Záruka za akosť pri predaji firemným zákazníkom je v zmysle obchodného zákonníka 12 (dvanásť) mesiacov. 

    Uplatnenie reklamácie - Reklamácie zjavných vád a poškodení má kupujúci právo uplatniť spolu s reklamáciou dodaného množstva ihneď pri prevzatí alebo dodaní tovaru a to písomne, pričom kupujúci poznamená túto skutočnosť na dodacom liste. Reklamácie skrytých vád a poškodení je potrebné uplatniť bezodkladne a poškodený výrobok nepoužívať, aby sa zabránilo jeho možnému následnému druhotnému poškodeniu. Reklamáciu uplatňuje kupujúc vždy písomne a to zaslaním poštou, alebo  osobne v predajni, v ktorej bol tovar zakúpený a kde sa spíše záznam o reklamácii. Kupujúci doručí na vlastné náklady a riziko reklamovaný tovar na miesto ,kde bol tovar zakúpený.Za dátum uplatnenia reklamácie sa považuje dátum prevzatia reklamovaného tovaru dodávateľom a spísaním reklamačného protokolu potvrdeného podpismi oboch strán .Pri doručení písomnej reklamácie poštou sa zákonná doba na riadne vybavenie reklamácie predlžuje o čas, do kedy kupujúci doručí reklamovaný tovar na miesto ,kde bol tovar zakúpený. Pri uplatnení reklamácie predkladá zákazník doklad o nákupe tovaru (kópia faktúry, dodacieho listu) a potvrdený záručný list s dátumom predaja (ak bol k tovaru priložený).U reklamovaného tovaru nesmie byť poškodený alebo odstránený identifikačný štítok s označením výrobných a expedičných údajov. Pri prechodnom zatvorení, príp. zrušení prevádzkarne sa reklamácie uplatňujú v tej prevádzkarni , ktorá je uvedená na výveske o prechodnom zatvorení príp. zrušení prevádzkarne.

   Posúdenie a vybavenie reklamácie - Kupujúci doručí na vlastné náklady a riziko reklamovaný tovar na miesto jeho odberu, kde ho poverený pracovník predávajúceho prevezme. Rozhodnúť o reklamácií je povinný vedúci predajne , alebo poverený pracovník v zákonom stanovenej lehote. V prípade včasnej a oprávnenej reklamácie neodstrániteľnej vady bude kupujúcemu bezplatne dodaný náhradný tovar. V prípade reklamácie odstrániteľnej vady bude uskutočnená oprava poškodeného tovaru. Za odstrániteľné chyby sa považujú chyby tovaru, ktorých odstránením neutrpí funkcia a vzhľad výrobku. V takomto prípade bude na výrobku, alebo jeho časti bezplatne odstránená vada. Ak ide o neodstrániteľné chyby, ktoré aj po prípadnej oprave bránia tomu, aby sa výrobok mohol riadne užívať, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny ,alebo výmenu chybného tovaru za bezchybný. Pokiaľ táto výmena zo strany predávajúceho nie je možná, môže kupujúci požadovať zrušenie zmluvy a vrátenie zaplatenej čiastky. Aj v tomto prípade si pre náhradné plnenie predávajúci vyhradzuje primeraný čas ( 4 až 10 týždňov) potrebný na výrobu nového tovaru a jeho doručenie. Neopodstatnená reklamácia - Reklamácia v rozpore s týmto Reklamačným poriadkom bude označená za neopodstatnenú a zamietnutá. Predávajúci si zároveň vyhradzuje právo nevracať za takýto tovar peniaze a právo nezameniť ho za iný tovar. V prípade výjazdu k neopodstatnenej reklamácii ma predávajúci právo vyžadovať úhradu takto vzniknutých nákladov. 

   Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov - od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.

   Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch - od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

   Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 1. až 3. reklamačného poriadku) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 4. a 5. reklamačného poriadku) tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať aj v čase osobnej objednávky v kamennej predajni M-VARIANT. Obchodné a záručné podmienky sú vyvesené na dostupnom a viditeľnom mieste.

   Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim, je Slovenská obchodná inšpekcia, http://www.soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

        Záverečné ustanovenia - Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť 1. mája 2020.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia